selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak




besok puasa dah ! so ?
aku nak ucap selamat berpuasa la yer .
k0rang puasa taw . jangan tak puasa pulak
jangan buad2 lupa pulak bes0k puasa . 
jap lagi ada yang bukak periuk . 
aku takde pape nak cakap lagi dah 
mata pun dah suruh tidur 
besok jangan lupa bangun sahur yer 
selamat malam 


sekian terima kasih
^_^

good newSSSSSSS

aSSalamualaikum !
k0rang . k0rang Sihad ?
k0rang . k0rang Suka Siti tak ?
k0rang . k0rang Suka Subjek Science tak ?
k0rang . k0rang Suka minum SuSu tak ?
k0rang . k0rang minggu depan puaSa .
k0rang . iSnin cuti !
k0rang . SelaSa jangan lupa Sekolah taw .


berapa banyak k0rang hah ? k0rang teng0k la . huruf S aku . cantik kan .
k0rang ! nak tahu tak . aku dah tak pelat ! aku b0leh sebut huruf S !
seronoknyer ! lepas nie takde da 0rang nak bahan S aku .
berita gembira ini telah digempar gempur kan tengah hari tadi . lebih kurang jam 1215 la . waktu bahaSa melayu . dekat kelaS 5 akaun i . meja belakang sekali . dekat bawah kipaS . bersama roni cullens, did0t dan sairah ! virus S aku nie telah diberikan kepada sayang aku ! nak tahu sape sayang aku ? sairah ! dia ibarat suami aku taw . haha . merepek jer dekat kelas tu . sairah d0k sebut perkataan 'smooth' tak lepas lepas . wah ! buad kelas bi pulak dekat belakang kelas . sape cikgu bi nyer erk ? cik r0ni cullens sama did0t la . sekali aku sebut 'smooth' . w0w ! macam selena g0mez gitu ! upss..perasan sudah .
mula mula cik r0ni cullens a.k.a guru bahasa inggeris saya telah memberitahu berita gembira ini kepada milang ! "atyra da b0leh sebut s . cuba k0w dengar" . aku dengan penuh semangat macam nak nyanyi lagu negaraku tu, aku pun baca s0alan bm yg byk huruf S . fuy0o ! berjaya ! hilang dah S aku yang tak bunyi macam S tu . milang sur0h sebut Siti Situ Sana Sini . aku sebut la . w0w ! macam bukan atyra jer . well ! supergurl gitu . kamy pulak . dy tambah sikit . dy sw0h sebut Siti Situ Sana Sini SaSau . macam tak percaya jer kan . huhu . balik rumah . petang tadi . aku pun buad status at muka buka




0ke dah wusha ? 
nazri nazri 
k0w nie macam tak percaya jer kan . 
jin jin 
k0w mana b0leh panggil aku belut lagi
ustd 
nanti hari selasa ustd dga la S saye . haha
yg laen2 . da like uh . terima kasih la 
ad yg smpai sw0h buad sujud syukor 
dunia dunia

oke . cerita S aku nie tak habis lagi . 
kelas malam . tadi la . 
nazri . dia kan macam tak percaya je kan 
dia sur0h aku sebut S 
depan yusri dan azmi pulak  
budak 2 ek0r nie kengkadang la aj0k S aku yg x betul tu kan
skrg nie dah pndai sebut kan 
cewah ! aku pun ape lagi 
semangat la kan . 
"S"
nak tahu dy0wg cmne ? 
nazri dgn yusri gelak jer 
azmi ? "fuy0o"
ha ! tahu tekejut !
nazri nie pape tah . 
dy tanye sape yg puk0l aku .
kasi betul S aku nie kan
hey ! nie supergurl la 

0ke . da penat da bercerita . 
sekarang nak ucap terima kasih dekat 

roni cullens 
dia la yang ajar aku duk sebut S

sairah
yeah ! sayang aku ! 
terima kasih la . awak memang sygkn saye kn

did0t 
cantek kn ? 
luv u larh did0t 



kalau dekat belakang kelas 
bawah kipas 
duduk dengan mereka bertiga nie 
memang seronok la ! 
segala masalah akan dilupakan
daripada muka masam akan menjadi manis
kalau tambah dengan milang sama kamy 
perh ! aku tak tahu la nak kata apa kan
memang gelak tak berhenti la jawabnyer 

aku rasa macam tak nak duduk depan jer . nak duduk belakang . 
duduk depan sakit hati weyh ! 
ups ! lari t0pik . 
0ke dah . SASAU pulak nanti 
SSSelamat malam


sekian terima kasih 
^_^

bertukar !

hal0o bl0gger ! sihad tak ? cewah ! tiba tiba aku tanya k0rang sihad ke tak . kalau sihad alhamdulillah . kalau tak . cepat2 la pegi makan ubat yer . sekarang kan tengah musim batuk sesema demam . 0uh ! lagi satu . penyakit yang dibawa 0leh abg yap . sape abg yap ? kayap la k0rang . sian kawan2 aku . sab0 je ler . hmm, 0ke . supergurl bukan d0ktor nak menyibuk nyibuk pasal kesihatan nie . ch0p ! tgk title . apa yang bertukar ? pelik pelik je la supergurl nie . hey ! suka hati nak cakap supergurl pelik yer . tek0ng kang . wah ! dah pandai nak tek0ng 0rang . sape aja ? sape erk ? mr.o ! haha . mr.o jugak yang salah . dah2 . tak nak cakap sal mr.o . f0kus pada t0pik hari ini 0kay . cuba tengok blog supergurl . cantik tak ? mintak pujian nie . cantikkkk ... 0ke . terima kasih . nampak s0mething yang lain macam tak ? ngee . ermmm, apa erk ? 0uh ! nampak nampak . cewah ! header baru ! hehe . jangan jelez ! cantik kan . macam supergurl . kan kan kan . kalau cakap tak . nty supergurl tekong pulak . iye kan aje la . hehe . 0ke 0ke . terima kasih atas pujian yang tak seberapa ikhlas tu . terasa rindu pulak kat header lame .



                                            dulu .. 

                                                       ..kini

oke . stop merepek . ch0w lu ! daa . 


sekian terima kasih 
^_^

LAGU KITA


Deras hati ku berdetar
Di langit aku terlihatkanmu
Terang malam.... teman kita
Dengan angin meniup sayu

Ku petik gitar akustik ini
Dengan harapan dia mendengar
Melodi indah yang ku cipta
Hanya untuk luahkan rinduku padanya

Dan aku terus...           
Menyanyi lagu ini untukmu           
Walau berjuta mendengar           
Lagu ini hanya untukmu      
     
Arah hidup kita           
Digambar bintang di angkasa           
Dan berkelip melukis cinta           
Terciptalah Lagu Kita


SAYA NAK CAKAP
TERIMA KASIH AT MR.O SEBAB NYANYI LAGU KITA NIE UNTUK ORANG


SAYANG AWAK MR.O !




sekian terima kasih

^_^ 

aku dan fixie

assalamualaikum ! 
weyh k0rang !
dah lama aku tak bersenam
time kecik2 selalu la
tengok la . slim kan aku . 
perasan !

petang tadi 
aku terasa nak maen basikal pula
terasa macam kembali ke 10 tahun yang lepas la pulak
time uh dekat felda bukit cherakah !
aww ! rindu nyer . 

0ke . tak nak cerita 10 tahun yang lepas tu
nak cerita hari ini 
aku penat la membebel
tadi kamy ajak membebel at groupchat 5 akaun i
memang gelak tak ingat dunia la aku cakap
padan muka at budak tadika yang dah macam bapak orang 
oke . dah ! 

petang tadi aku bersama fixie abang adi
berdua-duaan dihalaman rumah abah
tak pe . jais taknak tangkap pun 
aku peluk cium ape2 ke 
jais tak tangkap pun cuma pelik je la kud
hmm. oke 
wusha je la photo kite0rang 
amaran keras 
jangan jelez taw !

fixie adi ! 

saya kuad ! tak payah masuk PLKN da .

aku pun tak tahu ape dah jadi pada aku 
layan je larh ~

sape nak ikud ? 
nak ! 
jum pegi t0ilet 
*b0ngek !

batax ! lampu je pun .

eh2 . tak nyala ? 
memang la . aku 0ff .
terang lagi buad ape pasang lampu

daa ! saya pegi dulu yer .

assalamualaikum !
saya balik dah

apa dah jadi nie ? 
tut0p mul0t !

aku sesat kat mana nie ? 

p0n p0n ! sane la . 
sibuk je amek gmba saya yang chumil nie
*perasan

0ke . atyra memang chantek . 
yerkk ! geli nyer aku baca

parah ! sy0k sendiri !

dalam rumah ! 
selagi muat . abg adi masukkan aje . 
fixie + rx-z 


oke ! penat 
selamat malam


sekian terima kasih
^_^

ADIRA


taraa ! 
testing p0wer one two three one two three
kita buka cerita kita dengan muka aku yang perasan lawa 
0ke . tak lawak . b0ngek ada la .
st0p merepek !

teruskan cerita hari ini 
selalu aku buad entry pasal aku yg tah ape2 tu kan . 
lepas tu pasal mr.o 
kn kn kn ? 

kali nie . aku st0ry pasal abang aku 
aku ada lima adik beradik 
tak ramai pun
aku ada s0rang adik
dan 
aku ada tiga abang 
tiga tiga aku sayang
tapi ! s0rang nie yang aku sayang gila gila
bukan aku jer . mama pun sama !
kadang tu aku jelez . huhu . 

sepupu sepapat mak cik pak cik cakap 
abang aku nie macam aku
eh ! tak tak
aku nie macam abang aku 
eh ! sama je larh !
0rang cakap . muka kite0rang nie f0llow mama 
kite0rang nie s0pan . berbudi bahasa gitu ! 
adek dgn abg aku yg 2 0rg lg uh agak ganas . brutal gitu . 
tapi ! dalam hati ada taman .
lagi apa erk ? 
ha ! kite0rang nie . tak suka orang usik barang kite0rang
sejibik macam mama
lg2 barang berharga . yang kite0rang beli pakai duet sendiri .
kite0rang . kalau dah kata NAK . jangan nak halang2 . 
biar apa pun halangannya . memang kite0rang akan dapatkan . 
banyak lagi persamaan kite0rang . 
nak cerita memang takkan habis sampai tahun depan 
*oke . aku tipu . 

ermm, aku st0ry sal abg aku nie
dia kalau dah kata nak . memang dia akan dapatkan en 
g-sh0ck . rx-z . oakley . ray bain . arai . 
lg ap yg ad brand sume dy nak . 
kalau aku . nampak hello kitty c0mfirm aku beli . 
^_^

oke . smb0ng st0ry lagi 
aku tak kesah la dy nak beli apa pun . 
kecik ke besa ke barang tu . 
sikit aku tak kesah .
tumpang gembira ada la
nanti aku batax2 dgn brg dy . 
nak teng0k aku batax cmne ? 
lebih kurang cmnie la 
aku rembat oakley dia ! 

0ke 0ke
dah ! jgn nak tunj0k sangat yg awak tu batax

kalau barang yang kecik b0leh la masuk rumah kan . 
kalau barang yang besar ? letak luar rumah la kan . 
tapi ! abang aku nie tak ! 
selagi muat barang tu dalam rumah . dia masukkan !
nak tahu dia bawak masuk apa ? 
meyh sini aku tunjuk

r-xz 

fixie


ya ampun ! shahradzi bin rosli !
sab0 je ler ~ 

nak tahu ! semalam kan .
dia maen basikal dalam rumah 
untung la time tu abah dah pergi masjid 
kalau tak. dah kene bebel da . 

mama cakap : hey adie adie . moto bwk masuk . basikal bwk masuk . penuh dah rumah nie . nasib baek l0ri tak muat . kalau tak dah masuk jugak dah . 

tengok la abang aku nie . 
kalau kene bebel . dy buad tak tahu jer
macam aku jugak la 
sengeh sampai ke telinga 
tapi ! kalau kiteorang dah marah . 
jangan cakap la weyh 
tak tahu nak ckp pe dah 

0ke . aku dah penat membebel nie 
aku nak kasi tahu pasal title entry aku nie .
ADIRA ? 
adira af8 ker ? 
tidak sama sekali
adi = abg aku
ira = aku la
so ? 
adi + ira = adira 

0ke . kita tutup cerita kita dengan muka kacak abang aku 
adi sama oakley 


sekian terima kasih 
^_^

masalah beb !

wahai orang kampung pisang ! ups.. sejak bila zon supergurl bertukar menjadi kampung pisang ? abaikan . tak penting pun . hari ini aku nak cakap pasal masalah aku . ups.. supergurl bermasalah ka ? parah !

bila aku bermasalah :

- aku akan diam
- aku akan buad muka mintak kaki 
- aku akan jadi pemerintah dirumah
- aku malas nak layan orang 
- aku akan marah sesiapa yang aku suka (selalunya adek aku)

aku sangat sangat berapi sekarang nie . ada sesiapa yang boleh kasi aku sejuk tak ? aku tahu takde pun kan . oke . aku tak kesah ! woi atyra ! apa masalah ko nie ? tetibe jer angin . nak tahu ? 

masalah aku ? satu jer . mata aku nie saket tengok dia !

siapa ?

gile ke aku nak cakap at sini ? memang tak la .
kata kata aku untuk dia 
- aku try think positive 
- klw boleh aku malas ckp dengan ko
- saket mate aku beb
- kau buad mood aku berubah 
- kau buad aku rasa malas sekolah 

hey ! mcm2 la aku nak ckp . tp malas !

nur athirah binti rosli ! anda dikehendaki untuk bersabar oke ! abaikan dia ! kau tak kesah pun . kau tak heran pun . kn . 

parah nak berdepan dengan orang macam dia ! tadi.. roni je yg tahu aku camne . tapi aku nafikan ap yg dia cakap .  aku senyum tp tak ikhlas . ini semua gara gara aku malas nak pikir dia ! tapi.. nie la lg satu mslh aku . aku tak boleh sembunyikan muka berapi aku . comfirm ada yang perasan . 

selalu kalau aku takde mood . aku carik abah . tapi.. malam2 nak crik abah . memang tak la . 

aku dah penat bebel . aku nak makan . mungkin makan masakan mama akan memberi ketenangan sedikit . selamat malam semua ! 





sekian terima kasih 

*hari ini tiada senyuman dari aku .


mr.O dan mrs.S

mr.o ? 0ke . mrs.S ? aku la . 

Korang tahu . malam tadi en . mr.o text ! seronok nie . korang jangan jelez taw . aku tahu k0rang tak jelez pun kan . shengal !

blablablabla . smpai la ke topik plkn .

Aku : tahniah la . dy dapat plkn .
aku sedih nie senanyer . tapi ucap gak la tahniahkan .

mr.o : hehe . dy x dpt erk
da tau tp tnye agy .

aku : x . untong ar dy .
mkin sedih nie .

mr.o : pesal pulak .
dy pelik nie

aku : at sne nty bole dpt awex .
cewah !excited beb nak tahu jawapan dy .

mr.o : haha . btol
berapi beb !

aku : at sne en amai awex cun . dy pun ncemkn . awex pun killing pnggang ar nty .
ayt bengang beb !

mr.o : haha . mmg btol
ingat nak ckp ap ke kn . sje je buad aku mkin berapi .


aku : law ad awex made in plkn . jgn lupe kenalkan at owg yer .
iye je aku nak knal . ase nk bunoh ad la .

mr.o : k2 . msty2 .
eei !geram je aku

aku : jgn ar sellfish sgt . knal an la owg nan jejake tmpan at sne . owg pun nak gak ad blak .
amek kau ! geram aku nie aw .

mr.o: yelaa. k
dy da penat layan aku nie . pdn muke !

aku : xnk satu je aw . plg cket pun sepuloh . taw .
tamaknyer aku . haha

mr.o : yer tyra .
penat sgt da nie .

aku : yes ! eh . crik yg ncem aw . lg ncem dr dy . hehe
byk bunyi betol la aku nie . biasenyer dy da rse nk lmpg2 je aq nie . 

mr.o : msty .
terima kasih mr.o

aku : gud2
pujian dr aku

mr.o : bnci ar .
aik ?tetbejer

aku : knp?
caring nie . haha

mr.o : knp eh . suke cmnie . org tnye . dy tnye blek .

bla bla bla bla . takkan la nak tlis sume memang tak penat beb . 

korang . knp tetbe mr.o ckp bnci erk ? pelik tak ? aku pelik . tapi mr.o cakap dy sje jer . nak kata dy mrh aq . dy ckp tak . korang rasa sebab ap ? aku rasa dy bengang tapi tak nak cakap . betul tak ? 

mr.o . saya sayang awak la . tak nak la org laen .

mr.o . jangan cari yang lain taw . nanti saya nangis .
mr.o . terima kasih taw . awak da la penat . tapi, nak jugak text saya . 


oke . stop story mory . bubye k0rang . 


sekian terima kasih 
^_^

cuak beb !

aku malas nak cakap panjang lebar . korang layan je larh ~~


aku nak cakap . 


aku rasa cuak !


aku rasa sedih !


aku rasa takud !


aku rasa kesian !


macam macam aku rasa !


k0rang . 


aku tak pernah jumpa orang macam dia 


aku tak percaya dia macam itu


aku tak tahu nak kata apa dah 


kesimpulannya . aku sangat cuak bila tengok dia ! tak pernah aku rasa macam ini . tak tahu apa yang patot aku buad . dari balik sekolah tadi, dupdap dupdap . kalau dulu aku rasa dia biasa ajer . tapi sekarang... macam pelik pun ada . tak nak cakap lagi dah pasal dia . aku takud ! aku cuak ! bubye k0rang . 




sekian terima kasih
^_^

seratus peratus !

jam 0121 . jumaat . sepatutnya aku tidur waktu nie . tapi.. phm phm la yer . 
nie gara gara cik jin n0ty kita larh ! dia yang kejut aku ! aku tengah sedap sedap tidur . dia text aku . nak bagi tahu s0mething . dengan penuh semangatnyer . aku pergi cuci muka dulu . then online . jin jin . kerja kau memang mengganggu manusia seperti aku kan . nak tahu apa jin cakap ? huh ! benda yang aku dah tahu . tapi ! jin akan tunjukkan aku satu vid yang agak mengejutkan aku . excited beb nak teng0k vid t0h . 


bila dah bangun kan . aku dah tak ingat nak tidur camne . apa lagi . bl0g la yang menemani aku . jin dah tidur awal2 dah . tah2 kan . dy tengah mimpi aku ! aww ! perasan ! jgn nk merepek . fullst0p . 


hari ini, aku nak cakap macam2 . tapi.. paling penting . aku nak cakap sal title entry aku . seratus peratus ? apa yang seratus nyer ? sebelum tu . aku nak cakap 


1. aku sekadar nak berkongsi kegembiraan 


2. aku bukan nak bangga 


baiklah . kita mula st0ry m0ry . sebelum tu . meyh sini aku tunjuk s0mething 


nampak tak ? nampak ? tak ? 0ke . nampak ke tak ke . aku kasi tahu jugak . nie kertas jawapan seorang pelajar kelas 5 akaun i bagi mata pelajaran matematik tambahan . ujian prestasi dua . nak tahu kertas siapa ? 
kertas orang yang buad entry nie . shengal ! ada gaya ustad ramlan bercerita tak ? hehe . 
dup dap dup dap . bia betul nie markah aku . semalam aku dengar cerita . ada tiga orang dapat seratus . aku dengar tiga orang . memang takde harapan la untuk aku kan . kelas aku ad dua orang . kelas sebelah s0rang . banyak saingan beb ! aku target A je . tapi mengharap jugak la dapat seratuskan . akhirnya, dapat jugak kan . alhamdulillah la kan . tahniah kat ain dengan me0n . sebab dy0wg pun dapat seratus . sir tengku ! seperti yang dijanjikan . rm20 . haha . nampak sangat mata duitan kan . ish ! biarlah . nie la namanya semangat kan . kenangan beb . ingat senang ke nak dpt rm20 ? nak minta at mama pun susah kud . haha . rm20 yang bakal aku terima minggu depan . aku nak frame kan . b0le tak ? hehe . sampai je rumah . aku sebarkan berita gembira ini at mama sama abah . abah macam biasa la . dy cakap 'kalau matematik nie, tak hafal f0rmat memang tak b0le jawab' . dulu... aku ingat lagi . dia cakap 'kalau matematik tak dapat seratus maknanya tak tahu mengira' . abah suka matematik . bab kira mengira memang dalam kepala dia la . lagi satu sejarah . kadang kadang aku pening tengok betapa cekapnya dia mengira . tapi, sekolah tak tinggi pun . SPM pun dy tak ambil kud . itulah abah aku . berbalik kepada cerita paper add math td . mama pun cakap la . bagus . seronok la kamu . puas la dapat seratus . gila ke tak puas . semestinya la kan . then aku masuk bilik . tiba tiba . abah panggil . k.ira ! k.ira ! aku pun kuar la kan . kenapa kenapa ? abah cakap 's0klan add math tu senang yer . dapat seratus' . aku ingatkan dah st0p cer sal paper tu . rupanya tak habis lagi . senang ke ? kalau buad latihan banyak banyak macam anak cina salu buad . memang la senang . kalau buad latihan satu tajuk satu s0klan memang susah . s0klan add math ad empat jer . nama pun ujian prestasi . takkan la nak bagi sepuloh kan . s0klan yg sir buad t0h . s0klan linear law, vect0r nan circle . circle ada dua s0klan . cuak beb jawab s0klan circle ! sir rajin buad kelas . aku pun datang la kan . terima kasih sir ! apiz ! ini budak suka bab circle . dengan bantuan dia jugak . aku berjaya menguasai circle . terima kasih apiz ! h0pe aku tak lupa la apa yang aku study kan . 

aku nak cakap
1. dari f0rm 4 . ini kali kedua aku lulus add math dengan cemerlangnya . time f0rm 4 . ujian prestasi dua jugak la aku lulus . nak harap PPT ? gagal ! 

2. aku harap trial nanti aku dapat result yang memuaskan . paling paling pun E . 

3. k0rang sume ! d0akan la aku yer ! 

4. aku nak tidur . selamat malam ^^


sekian terima kasih 
^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...