mousse chocolate

selamat hari ahad
^_^
eh2.. buad muka comel pulak.. rasa nak cepuk jee..

oke oke.. pagi ke tengahari semalam tah.. tengok master chef.. 
aku pun cakap 'sedapnyee mousse chocolate dy.. dek, buad jom' 
adek pun terus serang mr.lappy then cari resepi^^ 
lepas tuh 'bah! jum pegi teluk intan.. g kedai kek yang abah cakap tuh' 
ayah aku pun tahu kedai kek kat teluk intan.. hahaha..
abah pun kata 'jom'
apalagi.. siap laaa..
wee... senarai barang telah pun di catit..
mama macam biasa laa.. kalau teluk intan tuh.. dia nak serang pinggan bin mangkuk bin kuali bin cawan bin gelas bin yang sewaktu dengannya laa..
lepas tuhh.. kiteorang serang pasar malam.. nak cari buah..
tapi tak jumpa buah pun.. jumpa putu bamboo^^
nie ada cerita lawak tak banyak.. sikit jee..
jalan.. orang tuh tulis 'putu buloh'
aku cakap : eh tu putu bamb0o..
jojie cakap : bukan laa.. 
aku cakap : bamboo ke buluh ke sama jee laa... haha
jojie cakap : eh yeke? sudah tukar kaa? haha

oke dahh.. kiteorang serang kedai buah pulak..
hmm.. sedapnyee buah.. nak mangga yang mana erk? yang itu yang ini.. 
lepas tuh.. eh buah apa nie.. ceri!! 
cine tuh cakap.. ceri australia..
abah cakap.. yekee? berapa ini?
cine cakap.. yelaa.. 30 ringget..
abah cakap.. ape pasai banyak mahal.. berapa kilo nie
cine cakap.. setengah kilo..
abah cakap.. kalau pergi australia banyak kena pakai wang.. beli jee laa..
aku pun 'yesss!'... haha
sedapppp gilaa.. masam masam.. 
itu laa ini laa.. kalau boleh.. semua buah kat situ aku beli^^

malam tuh pulakk..
seperti mana yang dirancang
mousse chocolate^^
aku dengan adik aku bertungkus lumus membuat mousse chocolate niee
cewah! bertungkus lumus konon.. 
hahaha.. akhirnyaa.. 
ini laa hasilnya^^

aku cakap 'sedap sangat^^ kalau ada puding lagi sedap kud'

jemput laa tengok gambar yang tak seberapa nie

-strawberi-

-mangga-

-kiwi-

bilaa aku boleh makan niee?? 
terliur dah nie^^


oke dah! saket perut aku makan buah je korang tahu.. 
semalam aku nampak nangka madu.. perh! warna dia menarik gilaa.. aku cakap kat abah aku nak.. abah cakap mesti mahal tuh, kamu pun tak makan nasi lagi, nanti pedih perut, angin tuh.. 
sampai hari niee aku terkenang kenang akan nangka madu.. 
malam tadi.. aku bedal manggis yang nenek sebelah rumah nie kasi.. ya ampun, makan tak ingat dunia.. malam malam memang terbaik.. pedih perut aku.. sampai ke pagi petang.. seronok jugak sakit.. takyah buat kerja rumah^^ dasar pemalas kau supergurl^^


dah laa.. merepek tak habis habis.. 


sekian terima kasih
^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...