cerita itu ini.. campur campur laa

sebelas haribulan disember tahun dua ribu sebelas.. hari ahad.. kad jemputan bersepah sepah.. dari utara dari selatan dari timur terus ke barat.. semuanya kenduri.. baik kenduri kawen.. kenduri doa selamat orang baru balik mekah.. ataupun kenduri berkhatan.. tahu khatan? tahu ke tak tahu ke.. supergurl mahu kasi tahu juga.. khatan itu kasi potong itu lelaki punya laa^_^

11-12-2012.. supergurl bangun awal!! kantoi aku bangun lewat.. mahu jalan jauh.. sedangkan dekat je^_^ dari sabak bernam ke sekinchan terus ke shah alam.. jauh kan???
kalau kenduri dekat kampung nie? jangan harap aku nak pergi.. malu la.. itu laa ini laa.. ada saja..
tapi.. kalau kenduri jauh jauh.. aku pergi.. sebabnya.. sambil menyelam kita minum air.. lepas jee kenduri.. kita boleh saketkan kaki kita untuk pergi kesana kesini.. kedai sana kedai sini.. tahu tahu jee duit dalam poket dah habis^^

sebelas haribulan disember dua ribu sebelas.. dari sabak bernam ke sekinchan..
aku dah makan yee kat rumah.. so.. perut aku tak lapar^^ tapi.. abang sama adik aku lapar.. padan muka korang.. tulah.. bangun lambat lagi.. sampai jee rumah nenek sedara kat sekinchan tuh kan..
aku nampak manggis!! ya ampun.. tak dapat nak kawal nafsu aku nie.. sabo dulu tyra.. makcikmakcik kat situ dah suruh.. makan la.. durian nie ada.. makan jee.. air tuh.. minum yee.. aku dengan adik abg aku tuh.. angguk angguk jee laa.. malu gitu^^ mama dah duduk sembang sembang.. abah pun macam tuh jugak... abg ejoy minta ambilkan air.. aku pun ambil kan laa.. lepas tuh.. terus pergi jumpa manggis^^ tanpa segan bin silu.. aku bedal manggis buah kesukaanku^^ sedapnyee... makan sebiji tak cukup.. aku bedal sampai laa dah nak habis  manggis tuh.. tiba tibaa.. ada pula adik aku datang duduk sebelah aku.. dia bedal apa erk? duku kud.. yang pasti buah juga laa.. abang aku nie pandang jee.. dia tegur.. jangan habiskan laa.. hahaha.. aku cakap.. orang suka kalau kita habiskan^^ tapi aku malu nak habiskan.. so aku tinggalkan laaa sikit.. hihi.. aku pun pergi laa dapur.. basuh tangan laa.. itu bermakna aku berhenti makan.. aku makan manggis jee^^ lepas tuh, abang ejoy minta ambilkan basuh tangan.. aku pun bagi.. duduk kat depan makanan lagi tuh.. lepas tuh.. adik aku cakap.. kak ira, abg ejoy nak roti canai.. malu tapi mahu.. aku rilex jee kat rumah nenek sedara aku nie.. macam rumah aku juga^^ aku pun ambilkan laa.. lepas tuh.. k.iraa, adik nak pulut laa.. aku pun ambilkan laa.. lepas tuh.. k.ira.. abg adi nak pulut juga... aku pun ambilkan laa.. lagi nak apa?? oke dah.. aku pun bedal roti canai^^ kalau ada gula lagi sedap^^ malu nak cari gula kat rumah orang.. hihi.. tak lama tuh.. kak ira, ambilkan roti canai tuh.. aik?? dah makan pulut nak makan roti canai lagi kee abg adi.. hihi.. perut besar kan?? adik pulaa.. k.ira, kau nak makan nasi lemak tak? aku cakap taknak dah kenyang.. adik ckp, share la.. nty aku tak habis.. aku cakap ambil jee separuh, nty abg adi ke abg ejoy kee habeskan.. then adik pun makan.. separuh lagi abg adi yang makan.. huy0o! banyaknya abg adi makan? pulut + roti canai + nasi lemak = boroi^^ tahu tahu jee kan.. roti canai sama pulut sudah habis^^ makcik makcik tuh lagi suruh buka durian.. kiteorg nie dah penat makan durian.. mama tengok kiteorg.. then aku ckp.. ank mama dtg terus habis semuanya dibedal.. orang tuh pun ckp.. takpe, elok aje.. aku pun haha je laa.. aku ckp balik kat abg aku.. kau tengok, org suka kita habiskan makanan, sunah namanyaa.. hihi.. tiba tiba kan.. ada sorang adik manis datang dengan muka comelnya.. jap yee aku tunjuk

hasanah
comel sangat.. time tuh aku tengah duduk dengan adik dia.. anis.. 
then... aku ajak laa anis tuh naek atas.. tengok pengantin makeup^^
aku ingatkan ada orang yg dtg makeupkan pengantin..
tapii.. sepupuku fie viera yg makeupkan..
aku pun duduk laa situ.. sembang sembang gitu
lepas tuh.. aku diarahkan untuk menyiapkan flower gurl^^
aku pun tarik budak kecik molek bernama anis^^
aku suka tengok dia senyum.. manis.. comel.. cantik.. ayu.. semuanya ada
aku pun dengan gemuruhnya conteng muka budak comel nie^^

nie muka sebelum aku conteng
manis jee.. mmmuahx! kat pipi anis^^

nak tengook muka lepas aku conteng ?? 
lawa ada lawak pun ada
tapi aku suka laa tengok muka dia.. 
makeup tak lawa pun jadi lawa.. 
aku tak pernah makeup orang.. 
tiba tiba.. kena makeup kan ini budak
cantik kee nanti? 
ini laa hasil nyaa

merahnyaa pipi dia

mmmmmmuuaahx!!

lepas aku makeup ini budak kan.. 
aku minta dia kiss aku
lepas tuh.. pipi aku merah sebab lipstik dia laa^^

supergurl sama anis
^_^
sayang anis sangat sangat
mmmuahx!


lepas aku buka bakery.. aku rasa aku boleh buka butik pengantin pulak.. hihi.. 
berangan jee lebih^^ tak kuasa aku nak buka butik pengantin.. butik flower gurl boleh laa.. budak kecik kalau dah comel.. makeup macam mana pun comel juga^^ kan kan kan?

lepas sekinchan.. terus pergi shah alam.. balik kenduri tuh.. pergi jusco bukit raja.. aku nak menangis sebab tak dapat kasut^^ akhirnya.. abah belikan juga kasut yg aku nak.. kalau tak.. memang menangis guling guling laa aku kat situ.. hihi


sekian terima kasih
^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...