nervous ?

huhh sana huhh sini.. berpeluh peluh.. dupdapdupdap.. menggigil satu badan.. menjadi tak tentu arah.. otak pun kosong saja.. fikiran kesana kesini.. itulaa gementar.. ataupun, kalau korang nak guna bahasa penjajah.. nervous namanyaa..

apa cerita disebalik nervous niee ?
panjang ceritanyaa...........

rabu.. terjah muka buku untuk mengetahui perkembangan sekolah.. orang tak datang sekolah memang macam ini.. katanyaa jadual kelas sudah tukar.. okee.. apa jadual besok yee ? khamis.. tak perlu nak tahu jadual laa.. buku semua dekat sekolah.. hihi.. cuma nak tahu satu jee.. ada subjek QT takk? QuranTajwid laaa.. ada?!!! terus cakap 'mampuih laa aku'.. sesiapa yang tak hafal dikehendaki menghafal diluar kelas.. aku tak pernah rasa duduk kat luar kelas macam mana.. teringin nak rasa^^ kalau untuk selamat dari menghafal senang sahaja.. cakap je kat ustad 'saya tak boleh'.. kita kan perempuan.. paham paham laaa.. bila difikir fikirkan.. memang boleh cakap macam itu.. tapi berdosa laa.. menipu kan ? kan kan kan.. dengan itu.. mahu atau tidak mahu.. supergurl merajinkan diri untuk menghafal surah yang telah ditetapkan.. sebelum aku hafal.. aku dah cakap dah dekat aina.. nanti aku nak cakap dekat ustad, aku tak hafal lagi, aku nak keluar aje laa.. hafal punya hafal.. otak pun berfikir.. besok comfirm aku kena panggil dengan ustad, minggu lepas dah laa tak datang, besok comfirm aku kena menghafal dekat luar, sebab aku tak hafal macam yang ustad mahukan.. gementar ke takk ? hello! nie supergurl okee.. takde nak gementar.. takde nak nervous.. cehh! poyo nak mampuih laa supergurl.. time to sleep..

khamis.. selamat pagi!! semangat sikit nak pergi sekolah.. pokpekpokpek.. sekarang waktu QT.. masing masing memegang tafsir hak milik sendiri laaa.. aku pun pegang jugakk^^ masing masing tunduk.. sebab takut nama disebut.. huahuahua.. ustad mempunyai masalah mengigat nama pelajar.. sesetengah pelajar sahaja dia ingat.. yang nakal nakal tuh dia ingat laa.. huhu.. mula mulaa.. ustad panggil nadea.. aku fikir nadea tak kena panggil sebab hari tuh dia dah kena kann.. tahu tahu jee kena panggil.. huhh! kau boleh nad!! aku bagi semangat niee.. aku nie yang terketar ketar tengok nadea.. tahu tahu jee.. ustad tegur dia ada salah.. so ?! keluar laa kan.. aku cakap kat nadea... kejap lagi aku keluar jugakk.. heee =) lepas tuhh.. orang kedua.. ada laa sorang budak kelas aku nie kan.. dia sekejap aje.. terus keluar.. tiba tiba.. athirah.. haaa? aku kee? rilex laa atyra.. kau dah plan nak keluar kelas kan ? tapi takkan laa datang depan terus cakap 'ustad, saya nak keluar laa'.. memang pelajar cemerlang laa kan.. aku pun duduk laa dekat depan kan.. tengok ustad tengok jam.. nak keluar ke dahh ustad? hihi.. ustad pun cakap.. bacalaa.. aku pun bismillahirrahmanirrahim...ayat satu ayat dua.. ayat tiga ? tersekat sekat sudah.. korang tahu takk bila dah duduk dekat depan tuh.. perasaan takud gementar nervous dan yang sewaktu dengannya datang secara automatik.. untung tak terasa nak buang air dekat depan tuh^^ hihi.. aku niee terus stop.. then cakap 'ustad saya tak boleh laa'.. ustad pandang dan cakap 'apa masalah kamu'.. dengan suara lelaki dia kan.. cuakk laa.. hee.. aku pun jawab 'takud laa ustad'.. ustad cakap 'haa? apa dia? takud?'.. lepas tuh ada sorang budak laky dekat depan tuh cakap 'nervous ustad'.. aku pun cakap 'haa.. tak kesah laa nervous kee takud kee'.. ustad cakap lagi 'kalau kamu nak hafal, hafal laa.. kalau kamu taknak, kamu keluar'.. aku pun cakap 'saya nak keluarlaa'.. terus bangun.. keluar cari nadea.. cerita nadea aku tak boleh cerita.. tettt!!! berdiri punya berdiri.. yahoo! masa tamat! syukran jazilan ya mualim! masuk kelas!!! aku mendapat perhatian.. grr! perhatian yang aku tak minta korang tahu.. kejap kejap atyra kau oke ? atyra kau nervous lagi tak ? lepas tuh kan.. siap buat gaya macam ini lagi


aku oke jee laaa.. semua orang takud kud kan.. kan kan kan.. grr! asal aku pergi depan jee.. mesti ada yang tegur.. eh tak nervous kee? tak pun eh nervous nervous.. respons aku macam mana erkk ? jeling mata ala ala hot gitu! memang hot pun.. geram tahu takk ? kalau dekat kelas jee aku kena bahan.. dapat terima lagi taw.. nie sampai ke kelas sebelah.. haiyaaa! aku lalu jee pun.. atyra kau nervous erkk? atyra kau oke takk ? aku pun nak macam kau laa, kalau tak hafal jee aku cakap aku nervous aku nak keluar.. aku cakap buad laa, bagus kan.. grr! musang, mujabot, topek, siapasiapa jee laa bebudak laky.. asal nampak aku jee.. nervous nervous nervous.. takpe takpee.. sabo je lee.. 

malam..aku terbayang apa akan jadi besokk.. aku dah dapat rasakan aku akan........ arghhhh! tidak!

jumaat.. perhimpunan mingguan sekolah agama menengah muhammadiah pekan sabak.. penyampaian sijil perlantikan PRS.. pembimbing rakan sebaya.. apa yang aku bayangkan malam tadi menjadi kenyataan korang tahu takkk ? aku nie PRS..mestilah kena naek pentas ambil sijil tuh kann.. kenapa laa sampai nak naek pentas ambil sijil tuh semua.. haiyaaa.. suruh aku ambil sendiri sijil tuh dekat bilik kaunseling kan bagus.. nur athirah binti rosli.. aku nak naek jee.. suara suara sumbang aku dah dengar dahh.. nervous nervous nervous.. kalau laa aku boleh cepuk diaorang time tuh.. aku dah cepuk dahh! rasa nak mengamuk pun ada.. sabar atyra.. aku pun buad tak tahu je laaa.. mampuih korang laaa.. aku tunggu korang penat cakap nervous aje laa.. 
dalam kelas.. jangan cakap laa.. macam biasa laa.. panggil aku semata mata nak tanya aku nervous takk.. aku oke takk.. jemu dahh aku dengar takde benda laen kee haa? encik mujahid niee kurang garam.. ade ke patut dia panggil aku 'cik nervous'.. punya laa cantek nama aku supergurl.. cik nervous kau bagii.. berapa banyak nama haa ? itu laa ini laa.. takpe takpe.. selagi aku boleh terima.. aku terima =) 

harapan aku.. gelaran cik nervous tuh tak kekal laa.. kang sepanjang masa aku nervous.. mampuih laa.. sampai bila aku nak cakap 'saya tak boleh laa ustad' ? sobsob! 

penutup cerita macam mana haa? hee^^ dah laa.. penat dah aku membebel.. bubyee 


sekian terima kasih
^_^


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...