tujuh belas tahun sudah

8 SEPTEMBER 1994 - jam 0140 lahir seorang bayi yang comel lagi cute diberi nama nur athirah binti rosli . wah ! aku kah yang lahir waktu tuh ? hari ini sebelas september . umur aku hari ini 17 tahun 3 hari . muda lagi aku nie kan . oke . nak muntah ? tahan dulu yerr .
tak payah nak buat pendahuluan panjang bin lebar . aku teruskan je laa dengan cerita yang bertajuk 'hari jadi aku' . sedap gila tajuk cerita aku . wekk ! 

selamat hari jadi 

happy birthday 

nie laa ucapan yang supergurl dapat pada 8 september 2011 . 

facebook ? hmm, daa petang baru online . terima kasih laa dah wish kan . anisMS . tahniah ! awak org pertama wish kat facebook . 

hmm, orang pertama yang wish kat supergurl adalah.. 
tidak lain dan tidak bukan FATIN HUDA BINTI ABDUL AZIZ .
dari tahun tahun lepas lagi dialah yang pertama . 
huda ! kau memang kawan paling baik dalam dunia nie . 
nak tahu apa yang huda cakap 
'sanah helwa!! allah selamatkan kamu, Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan NUR ATHIRAH, Allah selamatkan kamu. smge pnjg umo, mrh rezeki, sntiase berada dibwh rhmatNya, manjadi ank yg solehah n bhagia disamping keluarga tersayang.' 
panjang kan . terima kasih yer huda . kalau korang nak tahu laa kan . huda wish nie time hari ahad . dia nak balik h0stel dah . rindu gila kat dia . duduk sekampung tapi nak jumpa macam laa aku kat utara . huda kat selatan . sekali lagi . terima kasih dan aku sayang gilagila kat kau huda ! 

8 sept . jam 12xx . ada orang call laa . siapa erk ? 
nadiatul hanisah ! BFF nie . tahniah nad ! kau orang pertama call aku malam tuh . sayang kau . 
lepas tuh siapa lagi yg wish erk ? 
kak atul . dieba . echa . farid . blablabla . aku tak ingat dah laa 
farid ? tahniah gak kat kau farid . kau lelaki pertama wish kat aku . hAhA 

bang0n pagi . semangat pergi sekolah . semangat nak jawab paper math . 
smpai jer sekolah . 
ada orang jerit 'kak ira ! happy birthday' 
siapakah orang itu ? rohani binti hanapiah
jangan tanya kenapa dia panggil aku kak ira . jawapannya sebab aku kakak dia laa kan . 
terima kasih laa kat kawan kawan semua yang dah wish kan . 

st0p cerita pasal wish wish nie semua . 

hadiah pulak ! 
yeah ! dapat hadiah . dah besar pun dapat hadiah ker ? 
abah kasi aku hadiah berupa wang tunai bernilai RM50 . 
abah cakap 'kek xd yer. kamu sorang je mkn. dpt 50 lg berbaloi . boelh beli t0pap' 
amb0i abah . perli ker . hAhA 
siapa lagi bagi hadiah ? 
hmm, kak atul kata nanti kak atul p0s hadiah kat abg adie . 
tunggu je laa kan . 
abang adie ?  haa ! abang kesayangan aku nie 
tak ku sangka . dia pun nak bagi aku hadiah . 
weyh ! aku tak pernah dapat hadiah dr dia tau . 
aku minta tolong dia beli t0pap . maxis sepuluh . celcom sepuluh .
niat hati nak bayar balik laa kan 
tiba tiba .. tuktuktuk . pintu bilik aku dia ketuk 
aku buka pintu jer . dia bagi barang yang aku nak laa kan . 
then dia cakap 'nah. hadiah hari jadi' 
wah ! terima kasih . semakin sayang kat abang adie . 
abang adie . kak ira sayang abang adi ! 
mama ? ha ! mama ? duet raya pun dia tak kasi . ini kan pula hadiah hari jadi . tak perlu tunggu hari jadi . aku minta apa pun dia kasi juga . betul tak mama ? 

dahdah . wish da . hadiah da . lagi ape yer ? 
haa ! kek ! weyh ! aku dapat kek laa . 
mama beli semalam . pergi kedai kek . 
aku cari black f0rest . ada memang la ada . tapi besarr . 
membazir sangat la nanti kan . aku pun pilih la kek lain . 
kek apa yer nama nyer ? aku tengok macam sedap jer . 
aku pun beli la kan . 

lagi apa yang k0rang nak tahu ? 
kepada korang yang betulbetul teliti . 
kat sini ada satu benda lagi yang aku tak cerita . 
biasanya kat entry aku . mesti ada terselit cerita dia . 
anisMS ! saya rasa awak la yang paling teliti . 

mr.o lelaki pujaan malaya . 
pujaan malaya ? sejak bile pulak nie . suka hati aku laa kan . 
mr.o ! awak laa orang yang paling kejam tahu tak . 
awak orang last yang wish . 
tahniah kat awak ! 
padan muka kat awak . 
kan dah . sape suruh wish lambat2 . dah rasa serba salah . rasa tak tenang . 
semalam, semalamnya lagi . sembilan september . baru laa nak text orang kan . 
yelaa . pinjam f0n orang laen kan . 
smbang punya smbang kan . 
supergurl saja kenakan dia . padan muka dia !
sampai laa ayat tacink dia keluar kan . 
ewah2 . siapa yang patut tacink sekarang ? supergurl ke mr.o ?
supergurl nie pun mula laa kan . 
takde nyer nak pujuk2 . lagi kenakan dia ade laa . 
dah tuh . nie laa yg terjadi 
mr.o : ___ 
supergurl : iye ___
mr.o : c0ey f0r lte bday 
supergurl : bg 10 alsn knp lmbt . ambik k0w . sepuluh aku mintak . 
mr.o : ala . ___ nie . c0ey laa . 
supergurl : knp lmbt ?
mr.o : blablablabla 
supergurl : blablabla
mr.o : blablablabla 
sampai bile nak tulis blablabla je ? 
hehe . 0keoke . malam tuh sesi luahan perasaan telah pun berlaku . 
bila di kaji selidik kan . segalanya disebabkan 
supergurl tunggu mr.o . mr.o tunggu supergurl . 
jadinyerr ? supergurl sedih . mr.o tak tenang . 
terima je laa kan . 

nak tahu tak . nie cerita seronok nie . 
supergurl dengar cerita nie kan . senyum sampai ke telinga . 
supergurl text sama adek supergurl petang 8 sept tuh
supergurl : mr.o tahu tak ary nie bday akaq? 
si adek : tahu kud . sbb smlm tnye, dy tau tk bday akq . dy ckp dy tau. siap sebut 6be ic lagi . tak silap ade 6be 62 . prihatin betul . suke la tuh . 
supergurl : blablabla
h0i 0rang kamp0ng ! gila ker tak suka ? mesti la suke kan . tengah sedih sedih sebab mr.o tak wish . senyum terus . haha . gilaa sudah nie .

nak tahu tak ? 
supergurl dah penat bercerita . sebelum tuh, k0rang wusha la dulu pic supergurl yang agak hud0h nie





sekian terima kasih
^_^

4 comments:

  1. sye mmg teliti bab2 mr.o ni , hahaa , nme sye sgt laku di blog ni , anisMS ? hahaa , happy bday ,

    ReplyDelete
  2. hahahaha .setiap kali saya menulis cerita d0ngeng ini . awak menjadi sumber inspirasi . wah ! ayat tak boleh bla . terima kasih .

    ReplyDelete
  3. cewahh , sumber inspirasi , taw lah tengah trial , dah mcm sasterawan pulak dah , hahaaa ,,

    ReplyDelete
  4. hahahaha . sasterawan ? wah! citacita dalam mimpi saya . haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...